Top NIEUWS
Home / Thuis werken / Wees jouw concurrentie te slim af op de volgende beurs

Wees jouw concurrentie te slim af op de volgende beurs

Bent u binnenkort van plan om op een beurs of evenement uw bedrijf kennis te laten maken met de branche? Of wilt u hier juist uw klantenbestand (proberen) te vergroten? Dan is dit artikel wat voor u! In dit artikel gaan we namelijk in op de belangrijkste factoren die ervoor gaan zorgen dat uw beurs of evenement een succes wordt. Factoren als opkomst e.d. zijn natuurlijk niet te beïnvloeden, maar u kunt er wel voor zorgen dat uw kraam (stand) opvalt in menigte. Een goede voorbereiding is het halve werk, dus zorg ervoor dat niet alles op het laatste moment geregeld moet worden. In alle rust naar het evenement gaan zal al een goede kickstart zijn voor de rest van de dag. Nou de rest nog.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Toch wel één van de belangrijkste factoren voor een succesvolle dag; voorbereiding. U wilt ’s ochtends namelijk niet in complete stress de auto instappen. Zorg er daarom voor dat alles ruim van tevoren geregeld is. Te beginnen met de informatie over uw bedrijf. Wat u doet, hoe u dat doet, wat u uniek maakt, en ga zo maar door. Zorg ervoor dat u op deze vragen een duidelijk, kort en krachtig antwoord heeft. Zo komt u niet voor verassingen te staan. Met de mond vol tanden een gesprek beginnen met een potentiële klant geeft namelijk niet bepaald een goede eerste indruk.

Maak gebruik van media

Het liefst bent u natuurlijk zelf het meeste aan het woord, het gaat immers om uw eigen onderneming. Echter, mensen zijn erg snel afgeleid en verveeld en kunnen hierdoor op een evenement moeilijk voor langere tijd naar dezelfde persoon luisteren. Maak daarom ook veel gebruik van diverse media ter ondersteuning van uw verhaal. Foto en video doen het altijd goed, maak hier dus vooral gebruik van!

Kleine relatiegeschenken met logo

Om ervoor te zorgen dat uw potentiële klanten op een dergelijke dag uw bedrijf niet vergeten is het raadzaam om ze iets mee naar huis te doen. Kleine relatiegeschenken bedrukken met logo is een uitstekende manier om dit te doen. Het is een kleine investering, maar zal op den duur zeker terugverdiend worden door nieuwe klanten!