Dagelijks zitten we met zijn alle uren op sociale media. Even een foto posten op Instagram, wat filmpjes bekijken op Facebook en urenlang praten met je vrienden via WhatsApp. We kunnen zeker stellen dat sociale media erg leuk is voor privé gebruik. Maar aangezien we met zijn alle zoveel online zijn, is sociale media ook een perfecte tool voor bedrijven. Hoe gebruik je nou sociale media voor zakelijk doeleinde? Door middel van dit artikel zal ik het uitleggen.
Doelen opstellen voor sociale media
Het lijkt allemaal erg simpel: Even hier en daar een foto posten en soms een leuk verhaaltje erbij typen. Jammer genoeg is dat niet het geval. Sociale media is veel moeilijker dan het lijkt en je kan er ook veel meer mee dan je denkt. Het is daarom erg handig om je sociale media te koppelen aan de strategische doelen van het bedrijf. Zo is twitter ideaal om brand awareness te creëren en is een blog bijvoorbeeld ideaal om de consumenten meer kennis bij te brengen over je product. Stel dus doelen op en koppen deze aan je sociale media. Probeer hier heel goed naar je doelgroep te kijken want elke doelgroep gebruikt sociale media weer anders. Zo gebruiken oudere mensen voornamelijk Facebook en Twitter en hele jonge mensen voornamelijk Instagram en Youtube. Kies je kanaal en je wat je post dus bewust!
Hoe reageer je op sociale media?
Sociale media heeft veel voordelen maar ook nog wel wat nadelen. Zo delen mensen veel makkelijker hun negatieve mening en kunnen zij hier soms ook veel schade mee verrichten. Dus je krijgt niet alleen complimenten maar ook klachten. De manier waarop je hiermee omgaat is erg belangrijk, want dit kan je maken of breken. Vragen zoals wanneer reageer ik en hoe reageer ik zijn erg belangrijk. Dit soort vragen worden allemaal beantwoord bij een cursus sociale media. Tijdens deze cursus leer je hoe je om moet gaan met sociale media, hoe je moet reageren en over de laatste trends.
Wil je meer weten over de sociale media cursus en andere cursussen, zoals de SEO cursus? Klik dan hier.